skip to Main Content
Werk En Mantelzorg: Regelzaken Bij Mantelzorg

Werk en mantelzorg: Regelzaken bij mantelzorg

Het is onbegrijpelijk hoe veel tijd je als mantelzorger kwijt bent aan regelzaken. Zoals ik al eerder heb geschreven moet er een oplossing komen omtrent onze woonsituatie. De wmo is onze aanvraag van 25 juli 2017 kwijt geraakt. De indicatie aanvullend openbaar vervoer is nog steeds niet verwerkt en is zelfs kwijt geraakt.. Aanvraag verhuiskosten welke ik een aantal weken geleden heb gedaan bij de wmo, kwijt geraakt.

De maat is vol en heb bij de ombudsman een klacht neergelegd. Ook heb ik een klacht neergelegd bij onze gemeente en geplaatst op de Facebook pagina van onze gemeente. Ik kreeg op mijn bericht via Facebook al snel antwoord dat er door de wmo contact opgenomen zou worden met mij. Dit is gelukkig maandag gedaan door backoffice van de gemeente/wmo. Lang gesprek gehad aan de telefoon.

Dinsdag heeft dit gesprek een vervolg gehad waardoor ik vandaag zoals afgesproken met de medewerker van de backoffice een aanvraag bij de wmo voor woonaanpassing heb gedaan. Zodra ik deze had gedaan moest ik dit aan deze weer laten weten zodat de aanvraag versneld en gevolgd kan worden. Vol vertrouwen nam ik zodoende contact op met de wmo. Uitleg gegeven over de situatie van mijn vrouw, de problemen welke wij qua wonen ondervinden en wat ik denk dat nodig is aan aanpassingen. Toen was de medewerker wmo aan het woord.

In de eerste zin kwam al een aantal maal voor dat zij dit niet meer vergoeden, dat niet meer doen etc. Wij hebben bijvoorbeeld een inpandige trap om op onze verdieping te komen. Ook hebben wij een trap in het huis om op de slaapkamer te komen. Vanuit de wmo wordt er maar 1 trap aangepast. Omdat het om twee trappen gaat wilde de wmo medewerker de complete aanvraag niet in behandeling nemen, Valbeveiliging in de douche, stroef maken van de vloer in de douche, beugels in het toilet. Ook deze werden door het trappen verhaal niet in behandeling genomen. Op mijn vraag tenminste de belangrijkste trap te voorzien van een aanpassing zodat we alvast 1 oplossing hebben kreeg ik een duidelijke nee. Twee trappen blijven twee trappen dus geen mogelijkheid tot aanvraag.

Ik zal het verder kort houden maar heb mij als een ware pitbull vastgebeten en gewonnen. De medewerker wmo wilde mij naar het zorgloket sturen om daar mijn verhaal maar te doen omdat het dan duidelijker voor hun zou zijn. Ik heb aannemelijk kunnen maken dat door de telefoon of face to face weinig zal veranderen aan mijn omschrijving van de problemen. Ik heb tot zo ver de strijd gewonnen en is de aanvraag in behandeling genomen. Direct de medewerker van de backoffice hier van op de hoogte gebracht. Nu is het afwachten. Gelukkig heb ik audio opname van het gesprek voor mijn dossier. Ik heb deze ook aangeboden aan de medewerker backoffice. Mij benieuwen of deze gewenst zijn.
Wat is in dit alles weer een tijd gaan zitten. Gelukkig heb ik tijd genoeg en verveelde ik mij toch al.

“Ik ben mantelzorger, een trotse mantelzorger.”

Eric Wirken

"Ik ben mantelzorger, een trotse mantelzorger."

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Back To Top
X