skip to Main Content
Aletta Schrijft Over De Zorg Voor Haar Kinderen : Letterlijk In De Kou

Aletta schrijft over de zorg voor haar kinderen : Letterlijk in de kou

Trring Trring . Zondagmiddag
“Mam, het is hier hartstikke koud. Mijn verwarming doet het niet!”
“Ow, dat is niet fraai, bel even je begeleider”
Zo gezegd zo gedaan. Echter nog geen 3 minuten later: “Mam, er neemt niemand op en ik sterf van de kou!
“Maar, ze hebben toch een bereikbaarheidsdienst? Ze moeten toch 24-7 bereikbaar zijn?
“Ow ja…wacht even…dan zoek ik dat nummer even op. Dat is een nummer in Zwolle”.
“Dat maakt niet uit. Bel hun maar op en leg het probleem uit, oke?”
Weer een drie minuten later: “Mam, dat is een vast nummer. Daar neemt niemand op. Ik heb al op de site gekeken en daar staat dat je in geval van nood naar de site moet van de hulpverleningsinstantie”.
“Nou, dan moet je dus naar die site gaan en kijken of daar een nummer op staat”
Weer drie minuten later, trring, trrring: “Ik word er strontchaggo van want er is nergens een nummer te vinden! Nou, ik doe wel een deken om en bel morgen wel”
Maandagmiddag, rond de klok van vier uur.
“Mam, de begeleider is langs geweest vanochtend en heeft naar mijn cv-ketel gekeken, maar nu is het middag en hij doet het weer niet.
“Nee. Gek he? Hij is een hulpverlener, geen verwarmingsmonteur! Nou, app hem maar weer dat hij het nog niet doet. En zeg erbij dat ze de monteur bellen!!”
Drie minuten later hang ik zelf gefrustreerd in de app. Ik stuur een berichtje naar een andere begeleider die vanavond nog naar mijn dochter zal gaan, met de mededeling dat er iemand moet komen voor de verwarming omdat het kind niet in de kou hoeft te zitten…………..voor de tweede dag.
Appje terug: “Hoi Aletta, maar H is toch vanochtend geweest om te kijken?”
“Ja, maar hij doet het nog niet. Dus als je naar mijn dochter gaat geef haar dan het nummer van de bereikbaarheidsdienst én de verwarmingsmonteur”.
Drie minuten later: “Mam, wtf doe jij? Zit jij nou te appen met de begeleiding? Want nou belt H op met de vraag of ik hem niet vertrouw!!”
“Sjonge sjonge sjonge, we zijn nu al twee dagen bezig om die verrekte verwarming te laten repareren en blijkbaar is het belangrijker om met elkaar te appen dan dat je verwarming gemaakt wordt”, app ik terug.
“Jahaa… nou H heeft nu gezegd dat als hij het weer niet doet, ik hem morgen moet appen”.
Omdenken is lastig wanneer je kantoortijden gewend bent.

Al dat ge-app en ge-bel heeft ongeveer een uur tijd gekost. In die tijd had de verwarmingsmonteur al honderd keer langs kunnen komen om de verwarming te maken.
Inmiddels kook ik weer van frustratie.
Ik denk dat ik maar een poosje in het huisje van mijn dochter ga zitten. De stoom komt uit mijn oren. Kan zij goed gebruiken.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Back To Top
X