Restaurant Of Order Mistakes

Japans restaurant heeft obers met dementie

Een van de meest frustrerende dingen die kunnen gebeuren als je uit eten gaat, is dat je een specifiek gerecht bestelt en een ander krijgt opgediend. Verrassend genoeg bestaat er nu een restaurant, “The Restaurant Of Order Mistakes” (een slimme draai op een boek genaamd “The Restaurant of Many Orders”) in Tokio dat als missie heeft om obers met dementie aan te nemen.

De opzet van het pop-up restaurant, dat een proefperiode van 2-4 juni 2017 had, was dat de medewerkers die dementie hebben uw bestelling verkeerd zouden kunnen doorgeven, of simpelweg vergeten. Maar als je dit vooraf begrijpt, verandert het je perceptie over degenen die last hebben van deze hersenziekte. De ervaring laat je beseffen dat met een beetje begrip van onze kant dementiepatiënten functionerende leden van de maatschappij kunnen zijn.

Food blogger Mizuho Kudo bezocht “The Restaurant of Order Mistakes” en had een prachtige ervaring. Ze bestelde oorspronkelijk een hamburger, maar eindigde met gyoza dumplings, maar alles bleek onverwachts heerlijk te zijn. Kudo beweerde ook dat de obers met een grote glimlach op hun gezicht bediende en ontzettend veel plezier leken te hebben.

Nu de proefperiode succesvol is afgerond, is een van de initiatiefnemers van het pop-up restaurant, Maggie’s Tokyo, aan het organiseren geslagen voor een ander pop-up evenement in september – tijdens Wereld Alzheimer Dag 2017.

 

is ondernemer, netwerkbouwer, blogger, echtgenote, moeder en mantelzorger.

Marjolijn Bruurs

is ondernemer, netwerkbouwer, blogger, echtgenote, moeder en mantelzorger.

Reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

X